I partrederiets regi var også førerne, som alle på et
        
        
          tidspunkt ejede andele i skibet. Den første var Lauritz
        
        
          Schiønmann, der havde skipperborgerskab dateret Holbæk
        
        
          12. marts 1861. Fra november 1874 var det Harald Emil
        
        
          Møller, der havde borgerskab dateret København 20.
        
        
          november 1874, og han havde atter ansvaret fra 11. januar
        
        
          1877. I perioden 7. april 1875 til januar 1877 var skibets
        
        
          kaptajn R.P. Mathiasen, hvis borgerskab var dateret Thisted
        
        
          20. november 1874.
        
        
          
            Klassifikation
          
        
        
          
            Sleipner
          
        
        
          var som størsteparten af datidens større danske
        
        
          sejlskibe klassificeret i Bureau Veritas. Da skibet blev
        
        
          dansk, var det i højeste klasse - L - der omfattede skibe
        
        
          egnede til fart over hele verden. For at være i denne klasse
        
        
          skulle skibet være bygget efter bestemte krav og af gode
        
        
          materialer, og ikke mindst skulle det holdes godt ved lige.
        
        
          Klassen var fra start syv år, men kunne forlænges ved
        
        
          jævnligt vedligehold og kontrol. Ellers degraderes skibet til
        
        
          29
        
        
          
            Barken ”Sleipner” af Dragør, udateret farvelagt tegning af Peter Voss, original på Handels- og Søfartsmuseet. Billedet er sikkert udført på
          
        
        
          
            bestilling af skibets reder eller kaptajn, hvorfor skibets rigning er korrekt. Et ubesvaret spørgsmål er, hvorfor skibet er vist med splitflag.