Vicekonsulen udtrykte siden, at
        
        
          
            der ikke fra nogen side
          
        
        
          
            blev ytret tvivl om skibets sødygtighed
          
        
        
          - der var kun udtalt
        
        
          ønske om tre mand mere til pumpning. Kaptajn Møller
        
        
          havde heller ikke gjort indsigelse mod mandskabets direkte
        
        
          kontakt med konsulen. Vicekonsulen havde personligt været
        
        
          ombord og havde da fået oplyst, at skibet
        
        
          
            kun lækkede 1½
          
        
        
          
            tomme vand i timen.
          
        
        
          En lækage af denne størrelse var ikke
        
        
          ualmindelig for skibe, der sejlede på Østersøen. Lodsen,
        
        
          der assisterede
        
        
          
            Sleipner
          
        
        
          fra Grimsby til det åbne hav,
        
        
          bemærkede heller ikke noget usædvanligt omkring skibets
        
        
          sødygtighed. I det hele var der ingen, der rejste spørgsmål
        
        
          om skibets sødygtighed - kun blev det taget til efterretning,
        
        
          at mandskabet havde forlangt en forøgelse af deres antal
        
        
          med tre mand  til at bistå med at pumpe vand ud af skibet på
        
        
          den forestående rejse mod København.
        
        
          
            Sidste rejse
          
        
        
          Lørdag den 13. november 1880 kom lodsen ombord ved
        
        
          højvande klokken 14, og
        
        
          
            Sleipner
          
        
        
          stævnede ud. Om aftenen
        
        
          var der læns ved pumpen, kl. 21 slingrede skibet meget
        
        
          i den høje sø. Søndag morgen var der læns ved pumpen.
        
        
          Klokken 12 bemærkedes, at skibet atter begyndte at lække.
        
        
          Mellem klokken 13 og 16 arbejdede skibet meget i den
        
        
          urolige sø. Ved midnat pumpedes stadig læns. Mandag den
        
        
          15. mellem midnat og klokken 4 om morgenen arbejdede
        
        
          skibet meget i søen, og der holdtes fortsat læns ved pumpen.
        
        
          Eftermiddagens melding var, at skibet slingrede meget, men
        
        
          der holdtes læns. Skibet var stadig læns tirsdag middag. Det
        
        
          samme var gældende på hundevagten (midnat til klokken 4
        
        
          morgen) onsdag den 17. november.
        
        
          Klokken 5 onsdag morgen slog vejret om i orkan med regn
        
        
          35
        
        
          
            Kaptajn Møller rejste selv til Hull for at mødes med afladeren og rederens agent på pladsen. Havnen i Hull har i 1880 taget sig nogenlunde ud
          
        
        
          
            som vist på dette postkort fra Princess Dock. Handels- og Søfartsmuseet på Kronborg.