36
        
        
          og sneslud. Senere på dagen vekslede vejret mellem orkan
        
        
          med byger og sne og orkan med byger og sneslud. Under
        
        
          dette blev alle mand kaldt på dæk. Skibet holdtes stadig
        
        
          læns, og ved midnat holdtes pumpen stadig gående. Ifølge
        
        
          logbogen var skibet torsdag den 18. november i Skagerrak
        
        
          og Kattegat. Pumpen holdtes stadig gående, da Marstrands
        
        
          fyr pejledes i ONO på 3 mils afstand - og ved midnat mellem
        
        
          torsdag og fredag spejdede man Nakkehoved Fyr.
        
        
          13
        
        
          Fredagen omtales ikke i logbogen. Ombord på
        
        
          
            Sleipner
          
        
        
          må man have været totalt i vildrede om skibets position,
        
        
          for mellem klokken 11 og 12 observeredes
        
        
          
            Sleipner
          
        
        
          fra
        
        
          Hanstholm signalstation. Skibet havde et signalflag under
        
        
          gaflen og styrede mod sydvest for en nordøstlig vind. Skibet
        
        
          syntes at ligge højt på vandet, to mand gik frem og tilbage
        
        
          på dækket, rorgængeren var på sin plads, og i en afstand af
        
        
          ca. ¼ mil sejlede tre andre skibe. Der blev ikke reageret på
        
        
          signalstationens opfordring til at vise kendingsflag. Skibet
        
        
          styrede herefter en tid langs land og stødte ca. klokken 12 på
        
        
          den yderste revle på nordre side af Ørhage, ca. 3 á 400 favne
        
        
          ca. 1 km fra land.
        
        
          
            Forlis
          
        
        
          Fra stranden ved Klitmøller
        
        
          
            sås en større bark sætte ind mod
          
        
        
          
            Klitmøller strand. Man kunne tydelig bemærke, at skibet
          
        
        
          
            måtte være fuldt af vand, og at føreren, trods det temmelig
          
        
        
          
            stærke bråd på revlerne, som sidste udvej havde valgt at
          
        
        
          
            sætte skibet på land. Omkring klokken 12 ¼ stødte barken på
          
        
        
          
            den såkaldte Ørehage og blev stående, idet søen brød stærkt
          
        
        
          
            Et af de utallige skibe der gennem tiden er strandet på den jyske vestkyst. I mange tilfælde blev de skibbrudne reddet af kystens  modige og
          
        
        
          
            selvopofrende redningsfolk, men det lykkedes ikke at bjerge ”Sleipner”s mandskab. Illustreret Tidende, udateret.