128
        
        
          Hvis man ser på helheden, så dominerer turistlivet
        
        
          (turistmæssig infrastruktur, badegæster) som motiv på Føhr
        
        
          med 54,2 % og Sild med 46,7 %. PåAmrum var denne andel
        
        
          betydeligt lavere med kun 33,5 %. Ømotiver som luftfotos,
        
        
          landskaber, seværdigheder og de lokale udgør her med 48,7
        
        
          %den største andel. Her var øen somsådan åbenbart vigtigere
        
        
          end dens turistmæssige infrastruktur med promenader,
        
        
          hoteller, strandpavilloner, udflugtsskibe og særlige tilbud.
        
        
          På Helgoland er det endnu mere udpræget. Her udgør
        
        
          ømotiverne endda 53,6 %, hvorimod det turistmæssige liv
        
        
          som motiv kun fandtes på 28,1 % af postkortene.
        
        
          På Halligerne var der ingen søbade. Der findes dog
        
        
          relativt mange Halligerpostkort. De viser af samme grund
        
        
          så godt som ingen turistmæssige infrastrukturer eller
        
        
          badegæster, men i stedet først og fremmest landskaber og
        
        
          seværdigheder (overvejende de stråtækte frisiske huse).
        
        
          Hvis man hertil lægger luftfotografierne og de lokale folk,
        
        
          så kan man finde disse ømotiver på 92,8 % af Halligernes
        
        
          postkort.
        
        
          Halligerne var et populært udflugtsmål især for bade-
        
        
          gæster fra Føhr, men også fra Amrum. Således havde de
        
        
          lokale fotografer og postkortforlæggere Waldemar Lind
        
        
          
            Søbadene på Amrum og Føhr brugte gerne landskabet på Halligerne og markedsførte det i deres eget navn.