19
        
        
          (VEMHUJ +DUZLFK L
        
        
          RJ GHQ ÀN L
        
        
          I¡OJHVNDE DI HQ
        
        
          endnu større færge,
        
        
          
            :LQVWRQ &KXUFKLOO
          
        
        
          'LVVH IDUW¡MHU UHSU -
        
        
          senterede en markant innovation i DFDS’ passagerfart, idet
        
        
          ELOHU NXQQH N¡UH GLUHNWH RP ERUG Sn I UJHUQHV YRJQG N
        
        
          Dermed tilfredsstillede de behovet for passagerer på bilfe-
        
        
          ULH 6DWVQLQJHQ Sn ELOI UJHU YDU YHOO\NNHW RJ JDY VRP GHW
        
        
          tydeligt fremgår af Figur 6 - en betydelig vækst i Esbjerg-
        
        
          UXWHUQHV SDVVDJHUWDO )UD
        
        
          RJ IUHP WLO
        
        
          On Y NVWUD-
        
        
          WHQ L RYHUI¡UVHOVWDOOHQH GH ÁHVWH nU PHOOHP RJ SURFHQW
        
        
          'HUHIWHU LQGWUnGWH HQ VWDJQDWLRQ
        
        
          Flere og større færger blev introduceret i løbet af
        
        
          ·HUQH VRP VYDU Sn GHQ VWLJHQGH HIWHUVS¡UJVHO 'H WR Q\-
        
        
          bygninger
        
        
          
            'DQD 5HJLQD
          
        
        
          fra 1974 og
        
        
          
            'DQD $QJOLD
          
        
        
          fra 1978
        
        
          JMRUGH PHG GHUHV NDSDFLWHW Sn KHQKROGVYLV
        
        
          RJ
        
        
          SDVVDJHUHU JRG I\OGHVW Sn (VEMHUJ +DUZLFK RYHUIDUWHQ
        
        
          Yderligere havde Esbjerg i 1980’erne regelmæssige anløb
        
        
          DI EODQGW DQGHW GHQ WLGOLJHUH ÀQVNH I UJH
        
        
          
            'DQD *ORULD
          
        
        
          og de
        
        
          tidligere svenske færger
        
        
          
            Tor Britannia
          
        
        
          og
        
        
          
            Tor Scandinavia
          
        
        
          I højsæsonen var to færger beskæftiget på Esbjerg-Harwich,
        
        
          hvilket var tilstrækkeligt til at sikre en daglig afgang i begge
        
        
          UHWQLQJHU , ODYV VRQHUQH VHMOHGH ÁHUH DI ')'6· 1RUGV¡
        
        
          skibe krydstogter i Middelhavet og Caribien, hvilket vidner
        
        
          om den høje standard ombord
        
        
          21
        
        
          (VEMHUJ +DUZLFK RYHUIDU-
        
        
          ten var fortsat den vigtigste rute i DFDS’ netværk, og det
        
        
          
            ')'6 IHMUHU SDVVDJHU QU
          
        
        
          
            )RWR (UKYHUYVKLVWRULVN
          
        
        
          
            $UNLY
          
        
        
          
            0 6 :LQVWRQ &KXUFKLOO VHMOHGH Sn ')'6 (QJODQGVUXWHU IUD (VEMHUJ IUD
          
        
        
          
            RJ IUHP WLO EHJ\QGHOVHQ DI
          
        
        
          
            HUQH 2OLHPDOHUL DI 6¡UHQ
          
        
        
          
            %UXQRH WLOK¡UHQGH (VEMHUJ +DYQ