7\VNODQGV EHV WWHOVH DI 'DQPDUN GHQ DSULO
EHW¡G
HW EUDW VWRS IRU (QJODQGVWUDÀNNHQ PHQ L WLGHQ HIWHU NRP GHU
for alvor gang i fragten af landbrugsprodukter til Tyskland,
RJ UHGHULHW ÀN LJHQ QRN DW ODYH 5HGHULHW XGQ\WWHGH VLQH HU-
faringer med transport af kreaturer og sluttede M/S
3K¡QL[
IRU WUDQVSRUWHU DI NY J RJ VYLQ L ‘VWHUV¡HQ , MXOL
YDU
farten så forceret, at kaptajn Hans Andersen bad bestyrelsen
om at måtte blive i land for at kunne planlægge driften bedst
PXOLJW RJ XQGJn DW VNLEHW KDYH RYHUOLJJHUGDJH L KDYQ 3n
samme møde blev det også for første gang diskuteret, om
rederiet skulle investere i et nyt skib
45
2SO\VQLQJHU RP GULIWHQ L NULJVnUHQH HU VSDUVRPPH
Således mødtes bestyrelsen slet ikke mellem marts 1944 og
februar 1945, og referaterne i forhandlingsprotokollen var
NQDSSH 'HW HU GRJ KHOW VLNNHUW DW 0 6
3K¡QL[
ikke genop-
tog liniefarten til Hamburg, men under hele krigen fortsatte
L WLPHFKDUWHU VDQGV\QOLJYLV L .DWWHJDW RJ ‘VWHUV¡HQ , IRU-
året 1944 havde skibet et alvorlig havari forårsaget af en
mine, men skib og mandskab blev reddet
46
‘NRQRPLVN VHW JLN GHW JRGW IRU UHGHULHW )UD
WLO
YDU GHW nUOLJH GULIWVRYHUVNXG Sn RYHU
NU GRJ
med undtagelse af 1944, hvor havariet, den efterfølgende
reparation og deraf følgende tidstab resulterede i et lidt min-
GUH RYHUVNXG 5HGHULHW KDYGH W\GHOLJYLV O UW DI OHNWLHQ IUD
9HUGHQVNULJ LGHW PDQ NXQ XGEHWDOWH HQ OLOOH GHO DI RYHU-
skuddet til aktionærerne og i stedet satsede på at konsoli-
GHUH UHGHULHW Vn PDQ YDU NODU WLO DW HNVSDQGHUH HIWHU NULJHQ
33
0 6 3K¡QL[ L NULJVEHPDOLQJ XQGHU 9HUGHQVNULJ
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...204