fartøj for at kompensere for tabet af M/S
3K¡QL[
- men sta-
digvæk holde rederiet så lille, at de tilsammen kunne overse
det administrative arbejde
86
,
I¡OWH +DQV 1 3 $QGHUVHQ VLJ Vn VW UN DW KDQ GD
timecharteren til Pisana River-Sea Service skulle genfor-
handles - opsagde samarbejdsaftalen med Juhl og Ehrhorn
RJ ORG UHGHULHW RYHUWDJH IRUSOLJWHOVHUQH ,NNH RYHUUDVNHQGH
var Juhl og Ehrhorn utilfredse med dette, da de oprindeligt
KDYGH IRUKDQGOHW DIWDOHQ Sn SODGV -XKO RJ (KUKRUQ PHQWH
VLJ GHUIRU EHUHWWLJHGH WLO HQ IRUP IRU NRPPLVVLRQ 'HW ÀN
+DQV 1 3 $QGHUVHQ WLO DW IUHPV WWH NUDY RP NRPSHQVDWLRQ
fra Juhl og Ehrhorn for merudgifterne i forbindelse med
klasningen af M/S
3K¡QL[
L
6S¡UJVPnOHW RP NRPPLV-
sion eller kompensation skabte naturlig uenighed mellem
parterne og førte siden hen til sagsanlæg og retssager, som
først fandt sin afslutning syv år senere
87
I de efterfølgende år fortsatte M/S
'DQL[
med at sejle for
Pisana River-Sea Service, men skibets alder medførte i den-
QH SHULRGH ÁHUH GRNQLQJHU VRP W UHGH EHW\GHOLJW Sn UHGH-
ULHWV ¡NRQRPL , HW IRUV¡J Sn DW KROGH XGJLIWHUQH QHGH KDYGH
rederiet aldrig indgået overenskomst med Sømændenes
Forbund, og de lønnede generelt deres besætning lavere end
WLOVYDUHQGH VNLEH 'HW ÀN L ÁHUH WLOI OGH NDSWDMQHQ Sn 0 6
'DQL[
WLO DW DGYDUH +DQV 1 3 $QGHUVHQ RP DW UHGHULHW ULVL-
kerede opsigelse fra de gode folk, hvis forholdene ikke blev
bragt i orden
88
5HGHULHWV PDQJHO Sn OLNYLGHU ÀN +DQV 1 3 $QGHUVHQ WLO
at tage utraditionelle metoder i brug for at skaffe den nød-
42
´0 6 'DQL[µ HIWHU IHMOODVWQLQJHQ L 'DNDU 6NLEHW YDU GH VLGVWH nU L GnUOLJ VWDQG RJ SODJHW DI ÁHUH VNDGHU
1...,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41 43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,...204