lemmer, som blev overført til
Dana Gloria
. I forhold til
Frans har Birger og Kenneth en lang maritim karriere bag
sig - heraf henholdsvis omkring 10 og 20 år som forhyrede
om bord på DFDS-ejede fartøjer, hvoraf hovedparten har
været passagerskibe. I spørgsmålet om konceptændringens
konsekvenser set fra dækket er det altså disse to personer,
som interessen samler sig om.
Både Birger og Kenneth finder, at rederiledelsen har
gjort rigtigt i via
Dana Gloria
at søge den kommende
Dana
Sirena
-besætning opøvet til arbejdet med det ny koncept.
Flere af besætningsmedlemmerne havde tidligere arbejdet
sammen om bord på andre skibe, og tiden om bord på
Dana
Gloria
medvirkede til at ryste besætningen yderligere sam-
men. Resultatet har ifølge de to skibsassistenter været, at
der om bord på
Dana Sirena
både er holdånd og en rigtig
god tone såvel mellem skibsledelsen og hele besætningen
som mellem de forskellige besætningsgrupper. Fra de to er-
farne matroser lyder der rosende ord om den måde, hvorpå
overstyrmanden, Andreas, leder dæksarbejdet, og det påpe-
ges, at det i al fald ikke er hans skyld, at skibsassistenterne
107
Ubefaren skibsassistent Jonni Andersen har i Harwich jobbet med at køre bukke frem til havnearbejderne under lastningen af trailere.
1...,97,98,99,100,101,102,103,104,105,106 108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,...216