130
fra de mange samarbejdspartnere fik efterhånden udstillingens
forskellige elementer til at materialisere sig og stå færdig. Listen
over bidragydere er lang og består af både sponsorer og leve-
randører, som for begges vedkommende ydede en stor indsats
for at levere den bedste kvalitet. På modstående side ses lister
over de vigtigste sponsorer og leverandører, som bidrog til re-
aliseringen af udstillingen. Flere har været involveret i arbejdet,
og museet har været i kontakt med et stort antal aktører fra hele
offshorebranchen, inden resultatet stod færdigt.
Det store arbejde med færdiggørelsen af de mange elementer
i udstillingen stod på gennem mange måneder, og navnlig hen
over sommeren 2016 summede museet af liv. Sommeren er
som altid højsæson for antallet af besøgende på museet, men
dette år var der desuden en hektisk aktivitet af håndværkere,
Udstillingslokalet blev ryddet og klargjort i vinteren 2015-16. I april 2016 var skillevægge og el-installationer etableret, og arbejdet med at bygge selve udstillingen
op kunne begynde. Foto: Torben Meyer.
Model af helikoptertypen AgustaWestland AW-139, som anvendes af Bel Air
Aviation A/S til flyvninger mellem Esbjerg og offshoreinstallationerne på Nord-
søen. Modellen er særdeles nøjagtigt udført af Oluf Esmarch-Hansen, Esbjerg,
og blev ophængt som den første genstand i udstillingen. Foto: Torben Meyer.